אלפי אברכי הכוללים ללא 'הבטחת הכנסה' – "לוקח אוכל מפי הילדים שלי"

    ארי וידר No Comments on אלפי אברכי הכוללים ללא 'הבטחת הכנסה' – "לוקח אוכל מפי הילדים שלי"
    13:12
    02.05.24
    צבי טסלר No Comments on הגל נמשך: גם שטראוס מודיעה על העלאת מחירים

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    "1,000 השקלים מהאוכל של ילדיי יילקחו ממני" אומר לנו בכאב דוד, אחד מעשרות האלפים האברכים שקיבלו אתמול בפעם האחרונה את קצבת 'הבטחת הכנסה' שהייתה נהוגה בישראל למעלה משלושה עשורים.

    כזכור, לפני מספר חודשים קבע בג"ץ כי 'הבטחת הכנסה' לאברכים אינה ראויה ואינה שיוויונית ועל כן החליט שהקצבה תשולם לאברכים עד סוף השנה האזרחית בלבד, ומעתה יצטרכו האברכים להסתדר בלי 1040 ש"ח אותו קיבלו מידי חודש.

    את הקצבה קיבלו כעשרת אלפים אברכים ש"זכו" לעמוד בקריטריונים נוקשים ביותר ומצויים בתחתית המצב הכלכלי מתוך עשרות אלפי אברכי הכוללים.

    "מדינת ישראל מממנת את הסטודנטים פי כמה וכמה מאשר את האברכים, אבל את זה בית המשפט לא הגדיר כחוסר שוויון" אמר אמש ח"כ מאיר פרוש והוסיף "כשמדובר בחרדים נוטה בית המשפט לשכוח את האפליה לרעה הנמשכת עשרות שנים כמעט בכל תחום. האם את ההחלטה לפטור ממע"מ על דירה ליוצאי צבא בלבד, גם יגדיר בית המשפט חוסר שוויון?"

    בינתיים, דוד, אברך בשנות השלושים לחייו ואב ל-6 יצטרך להסתדר בכל חודש עם 1040 ש"ח פחות. "אשתי עובדת ומכניסה בקושי שכר מינימום. אני זכיתי ב"ה לשבת בכוללים מאז נישואי לפני כ-10 שנה, אבל הקצבה הזאת נתנה לי איכשהו אפשרות להתקיים, כעת זה יהיה הרבה יותר קשה והכסף הזה בהחלט ייקח אוכל מפי הילדים".



    0 תגובות